رویه کوبی و تعمیر مبل راحتی و استیل

در شرایطی که خانواده ها تمایل به تغییرات اساسی در دکوراسیون منزل خود دارند، گاهی بجای خریدن وسایل جدید می توان از خدمات ترمیمی و تعمیری استفاده کرد. تعمیر مبل در منزل از جمله مواردی است که برخلاف تصور بسیاری، از فعالیت های سازنده و موثر به شمار می رود.


خدمات تعمیر مبل


خدمات تعمیر مبل


تعمیر مبل در منزل این روز ها به دلیل هزینه های سرسام آور خرید و همچنین تعمیرات مبلمان، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. امروزه مبلمان هر منزل به دلیل پر مصرف بودنش، در مدت زمان کوتاهی مستهلک می گردد و احتیاج به تعمیر پیدا می کند. ممکن است خراشیدگی هایی روی قسمت های چوبی آن ایجاد شود و یا دچار لقی گردد؛ یا حتی ممکن است پارچه مبل شما فرسوده و نخ نما و کثیف شده باشد.


شاید بتوان انجام خدمات تعمیر در منزل ضروری و کاربردی به حساب بیاید، پس با ما همراه باشید. اینکه تعمیر مبل در منزل چگونه است و مراحل تعمیرات شامل چه مواردی می شود و تکنسین های تعمیر مبل کوثر خدمات رویه کوبی، رنگ کاری و تعویض پارچه مبل را چگونه ارائه میدهند، در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.


 تعمیرات مبل


تعمیرات مبل یکی از کم هزنیه ترین راهها برای نوسازی دکوراسیون منزل شماست. مبل راحتی یکی از المان های پر کاربرد در درکوراسیون منازل به حساب می‌آید که با توجه به پر مصرف بودنش، استهلاک بالایی نیز دارد و به مرور زمان ظاهر شکیل خود را به سرعت از دست می دهد و زیبایی فضای نشیمن شما را تحت تاثیر قرار می دهد.


سالم بودن چوب مبل راحتی همیشه به چشم می‌آید یکی از راههای ترمیم خراشیدگی های سطحی چوب مبل، رنگ کاری آن است. تعویض رنگ چوب بسیاری از عیوب سطحی را از بین می برد اما باید بدانید که این کار حتما احتیاج به ظرافت خاصی دارد و لازم است از افرادی که خدمات تعمیر مبل در منزل را ارائه می دهند، کمک بگیرید.


البته که تعمیر مبل راحتی در منزل، کار نسبتا ساده ای در مقایسه با تعمیرات مبل استیل به حساب می آید. گاهی ممکن است پارچه مبل شما دچار پارگی یا آسیب دیدگی شده باشد، در این صورت لازم است پارچه رویه تعویض گردد. چگونگی درآوردن الگوی پارچه و انجام رویه کوبی مبل یک فعالیت تخصصی است که نیازمند داشتن تجربه و ابزار می باشد و معمولا در کارگاه انجام میشود.


تعمیرات مبل استیل


مبل های استیل در دراز مدت درخشندگی و جلای خود را از دست می دهند و احتیاج دارند برای جلا دادن آنها از مواد ترمیمی خاصی استفاده شود. همچنین اگر پارچه مبل استیل دچار آسیب دیدگی شده باشد، فرآیند رفو و ترمیم آن به مراتب زمانبر و سخت است زیرا مبل استیل به دلیل شمایل سلطنتی که دارد، در مراحل رویه کوبی از ظرافت و دقت بیشتری استفاده شده بوده است و حالا نیز جهت ترمیم، باید به همان مقدار در کار ظرافت داشته باشید تا ارزش کار حفظ گردد.


اما موثر ترین راه برای نو کردن مبل های استیل رنگ کاری و جلا دادن آنهاست. هیچ چیزی اثربخش تر از زنده کردن درخشندگی و براقی مبل استیل شما نیست. رنگ کردن مبل استیل اندکی زحمت دارد و توصیه می شودبرای تعمیر مبل استیل در منزل، با تکنسین های باتجربه و کاردان همراه باشید تا خروجی کار، حرفه ای و طبیعی شود. برای کمک گرفتن از افراد حرفه ای برای تعمیرات میتوانید به سایت تعمیرات مبل moblekosar.com مراجعه کنید.


رویه کوبی و تعویض پارچه مبل


همانطور که قبلا اشاره شد، یکی از دغدغه های اصلی برای تعمیر مبلمان، انواع رویه کوبی مبل و تعویض یا ترمیم پارچه آن می باشد. تغییر پارچه مبل علاوه بر اینکه به سرویس مبلمان شما ظاهری جدید می‌بخشد، موجب می گردد تا فضای اتاق نشیمن یا هر جایی که محل قرار گرفتن مبل است، به کل تغییر کند؛ گویی که به محیط جدیدی بدل شده است.


پس در وهله اول به طرح و رنگ پارچه مبل خود توجه داشته باشید. برای اندازه گیری و برش الگوی مبل خود پیشنهاد می کنیم که از یک فرد رویه دوز کمک بگیرید. استفاده از پارچه های مدل دار، گلدار و ساده برای تغییر فضا به شما کمک می کند.


مشاوره و راهنمایی در این حوزه را نیز می توانید با همراهی یک فرد ماهر داشته باشید. گاهی اصلا احتیاجی به تعویض کامل پارچه نیست و با یک رفو‌ی حرفه ای ایراد پارچه مبلتان پوشیده می گردد پس توصیه می کنیم حتما توسط افراد ماهر به برای تعمیرات مبل خود اقدام کنید.


تاثیر تعویض کوسن و رنگ پارچه روی فنگ شویی


شما همچنین به راحتی با تعویض کوسن و دوخت کوسن های جدید برای مبلتان می توانید جلوه ای جدید به نمای سرویس مبل خود دهید. یا با تعمیرات کاملا جزیی مثل چسب زدن نوارهای دور پارچه، مبلتان را از حالت کهنگی و فرسوده بودن خارج کنید.


گاهی نیز پارچه مبل تان سالم است اما به دلیل وجود لکه ها و کثیفی هایی که روی آن قرار دارند، ظاهر زیبایی نداشته باشند که در این صورت با یک بخار‌شویی ساده می توانید پاکیزگی و حس نو بودن را به آنها برگردانید. این موارد از دیدگاه فنگ‌شویی نیز تایید شده است زیرا تعمیرات خیلی ریز و کوچک میتوانند  انرژی مثبت فضای منزل را افزایش دهند.


ترمیم فرورفتگی تشک مبل راحتی


ترمیم فرورفتگی تشک مبل راحتی و استیل


در سالهای اخیر خلاقیت و نوآوری در انواع فوم و اسفنج برای استفاده در تشک مبل، پیشرفت زیادی داشته است. اما استفاده از مبل نیز فراگیرتر شده و همین امر باعث شده تا عمر تشک های مبلی کاهش یابند. برای تعمیر فرورفتگی تشک مبل و همچنین تعویض فوم و اسفنج لازم است تا پارچه مبل با دقت جدا شود و بعد از تعویض، رویه کوبی انجام شود.


از آنجایی که برای استراحت و راحتی در نشستن، از مبل استفاده می گردد، اگر فرورفتگی یا برآمدگی خاصی روی آن ایجاد شده باشد راحتی مطلوب را به فرد استفاده کننده ارائه نمی کند. تنها راه رهایی از این مشکل هم تعویض تشک مبل است. تشک مبل هایی که زیپی هستند را به راحتی و درمنزل میتواند تعویض کنید.


البته که جنس فوم و اسفنج استفاده شده بسیار اهمیت دارد و در طول عمر مفید مبل شما؛ بخصوص مبل های استیل اهمیت بسزایی دارد.  بسیاری از خانواده ها همین تعویض تشک را بهانه ای قرار می دهند برای ایجاد تنوعی در دکوراسیون و به تبع آن، طرح پارچه مبلی خود را نیز عوض می کنند. 


تعمیر شکستگی مبل


شکستگی مبل می‌تواند شامل خراشیده شدن، پریدگی عمیق رنگ، زخمی شدن و صدمه دیدن بخشی از دسته یا یا پایه ها و حتی ایجاد شیار و جدا شدن دو تکه از هم باشد. برای برطرف کردن همه این موارد می توانید آموزش ببینید و خودتان در منزل به تعمیر بپردازید. در زمانی که به تعمیرات مبل در منزل میپردازید ممکن است متوجه صدمات جدی تری هم شوید که لازم باشد حتما توسط افراد متبحر داخل کارگاه مبل کوثر ترمیم شود اما معمولا به ندرت و با هزینه های بسیار کم اتفاق می افتد.


اگر دو تکه از هم جدا شده باشند، قطعا لازم است با ظرافت و دقت به هم بچسبند اما اگر شکستگی جبران ناپذیر بود، توصیه می کنیم از راههای دیگری برای ترمیم استفاده کنید و یا حتی به فکر خریدن مبلی جدید باشید. برای فکر کردن در مورد تمام این موارد حتما از افراد با تجربه در حوزه تعمیرات مبل کمک بگیرید، زیرا این افراد تمامی راه کار های مرمت و اصلاح مبل شما را میدانند و بهترین راه را به شما پیشنهاد می دهند و حتی کمکتان می کنند تا خودتان مبلتان را تعمیر نمایید.


رنگ کاری مبلمان


رنگ کاری مبلمان


برای رنگ کاری مبل  باید بدانید که خراشیدگی ها با قلم مخصوص قابل پر شدن هستند؛ رنگ پریدگی ها ابتدا با سنباده های مخصوص به صورت یکدست و صاف تراشیده می شوند و دوباره برای رنگ جدید آماده می گردند. بسیاری از قسمت های صدمه دیده و زخمی شده نیز با انواع چسب ها قابل ترمیم هستند یا با خلاقیت فرد تعمیر کننده و موافقت شما، به صورت مدل با رنگ و یا حکاکی روی چوب اصلاح می گردند تا از یک آسیب بتوانند یک هنر خلق کنند.


برطرف کردن لقی مبل


لقی مبل و صندلی مشکلی است که تمامی افراد بالاخره یک بار در طول عمرشان با آن روبرو شده اند و بسیاری افراد به راحتی به فکر خرید یک ست مبل جدید افتاده اند. البته که خریدن وسایل نو همیشه جذاب بوده و در روحیه همه اثر مثبت دارد اما لقی مبل بحثی نیست که حل شدنش سخت و یا غیر ممکن باشد.یکی از خدمات تعمیر مبلمان در منزل، همین برطرف کردن لقی مبل است. کارشناسان ما به شما کمک میکنند با استفاده از تکه های چوب که به شکل خاصی برش می‌خورند، به عنوان تکیه گاه استفاده کنید و با میخ و چسب و پارچه هایی که به عنوان رابط در زیر کار قرار می گیرند، چگونه از شر لقی مبل خود خلاص شوید.

منبع خبر :