ایمپلنت دیجیتال برای کاشت دندان

بسیاری از افرادی که برای ایمپلنت اقدام می‌کنند از جراحی می‌ترسند و به‌همین دلیل دنبال روش‌هایی هستند که کمتر تهاجمی باشد و روند عمل آن‌ها را تسریع کند. ایمپلنت دیجیتال همه این مزایا را دارد. در زمان‌هایی دندانپزشک مجبور است همین که دندان را کشید، دندان‌های آسیب دیده را جایگزین کند. که ایمپلنت دیجیتال در این مورد نیز بسیار جوابگوست و همزمان با کشیدن دندان می‌توان ایمپلنت را جایگزین دندان‌های آسیب دیده کرد و دیگر نیازی به جراحی‌های متعدد دیگر نباشد.


همچنین در این روش بیمار ناراحتی و درد کمتری را متحمل می‌شود و عمل با سرعت بالایی در همان جلسه انجام می‌شود. در برخی مواقع لازم است یک عمل تکمیلی مانند پیوند استخوان نیز روی دندان‌ها انجام شود که این‌کار با ایمپلنت دیجیتال به‌راحتی انجام می‌شود. در کل با سالم بودن استخوان‌های فک می‌توان ایمپلنت دیجیتالی را در کمترین زمان برای کاشت دندان انجام داد.


مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان


این روش نیازی به جراحی‌های زیاد ندارد.


در این روش بیمار ناراحتی و دردی ندارد و روشی تسکین‌دهنده برای بیمار است.


هزینه پایین و زمان عمل در مقایسه با ایمپلنت‌های معمولی کمتر است.


دندان‌های آسیب‌دیده را می‌توان در همان جلسه بعد از کشیدن با ایمپلنت دندان جایگزین کرد.


در این روش وقت بیمار تلف نمی‌شود. برخلاف ایمپلنت‌های معمولی که بیمار مجبور است سه تا چهار ماه برای کاشت دندان وقت بگذارد.


ایمپلنت دیجیتال برای کسانی که همه دندان‌هایشان را از دست داده‌اند نیز انتخاب مناسبی است، چون این روش در کمترین و سریع‌ترین زمان انجام می‌شود و اعتماد به نفس و شرایط روانی بیمار را افزایش می‌دهد.



آیا عمل جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال نسبت به سایر روش های ایمپلنت دندان درد کمتری دارد؟


با عمل جراحی ایمپلنت دندان سنتی، لثه باید تا رسیدن به استخوان به صورت عمودی بریده شود تا بتوان محل کاشت ایمپلنت ها را مشخص کرد. یکی از دلایلی که بیماران تمایل دارند از روش عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند؛ همین است. در این روش، شکاف با استفاده از عکس های سیتی تی سه بعدی که به منظور بررسی شرایط استخوان و محل قرارگیری رشته های عصبی گرفته می شود؛ به حداقل می رسد اما در روش کاشت ایمپلنت سنتی باید شکاف  بزرگی در طول لثه به سمت پایین تا رسیدن به استخوان فک ایجاد شود. سوراخ ایجاد شده که برای کاشت پایه های ایمپلنت در نظر گرفته شده در روش عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال آنقدر کوچک است که حتی نیاز به بخیه زدن نیز ندارد.


کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال نه تنها زمان ریکاوری را کوتاه می کند؛ بلکه خطر ایجاد تورم را نیز به حداقل رسانده و خونریزی و عفونت را نیز کمتر می کند. معمولاً کل عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال برای یک یا دو ایمپلنت دندان حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان می برد.


ایمپلنت های دندان دارای انواع مختلفی هستند اما ایمپلنت دندان دیجیتال درصد موفقیت بالاتری نسبت به ایمپلنت دندان سنتی دارد به طوریکه آمار نشان می دهد حدود ۹۸ درصد از آن تا پایان عمر در فک بیمار بدون ایجاد مشکل باقی مانده است. ایمپلنت دندان دیجیتال در قسمت پیچ خود حاوی مواد مخصوصی مانند کلسیم فسفات اسپری شده است که به فرایند جوش خوردن استخوان فک کمک می کند. به علاوه حالت مخروطی شکل پیچ ایمپلنت دیجیتال با طراحی خاص، کاشت ایمپلنت را در فک بسیار دقیق و ظریف امکان پذیر می سازد و تضمین می کند که پروتز دندان‌مصنوعی در نهایت بسیار راحت و با کمترین فشار روی پایه‌های ایمپلنت سوار شود.

منبع خبر :